STEM Imc zet inspiratie- en innovatie-activiteiten KIEN door

Nu het einde van KIEN Innovatiemeesters dichterbij komt, is het moment ook daar om bekend te maken dat het gedachtengoed van stichting KIEN doorgezet wordt via STEM Industrial Marketing Centre (STEM Imc)

STEM Imc is al jaren actief op het gebied van business-2-business marketing, business development en innovatie in de maakindustrie. De laatste jaren zijn hier de sectoren bouw en installatietechniek bijgekomen. Alle drie zijn deelmarkten waarin marketing en alles wat daarmee samenhangt geen direct gemeengoed is.

De kracht van STEM Imc

Willem de Vries, managing partner van STEM Imc: “Vanuit STEM Imc zijn er eerder contacten geweest met de installatiebranche. Dit leidde toen der tijd tot de opzet en uitvoering van de masterclass-serie ‘Ondernemend innoveren’. De contacten zijn altijd gebleven en later – via Maarten van der Boon – met KIEN Innovatiemeesters. De kracht van STEM Imc is dat wij begrijpen hoe de keten van de maakindustrie, bouw en installatiesector in elkaar steekt. En dat maakt dat wij met onze kennis over marketing, business development en innovatie deze bedrijven gerichter kunnen helpen en ondersteunen op dit gebied”.

Kennisontwikkeling stopt nooit

Maarten van der Boon is vanuit een freelance opdracht communicatie- en projectmanager bij KIEN Innovatiemeesters. Daarnaast is hij ook associate partner bij STEM Imc. “Toen het besluit gevallen was dat Stichting KIEN eindigend was, heb ik gekeken welk gedachtengoed en activiteiten van de stichting doorgezet kon worden via STEM Imc. In samenspraak met het bestuur is hierin de keuze gevallen op de kennisontwikkeling en verspreiding in business development, business marketing en innovatie. Binnen KIEN waren deze ook wel bekend als activiteiten onder de inspiratie – en innovatietafels. Daarnaast kijken we nog hoe en op welke wijze wij eventueel kunnen aanhaken op onderzoeksactiviteiten. Het is een feit dat veel innovaties en start-ups het levenslicht niet zien door gebrek aan markt- en marketingkennis. Kennisontwikkeling op het gebied van business development en innovatie stopt nooit”.

De komende twee maanden worden de KIEN-activiteiten geïntegreerd in het dienstenaanbod van STEM Imc. Maarten van der Boon: “De achterban van KIEN Innovatiemeesters wordt hiervan op de hoogte gebracht. Hierbij ontvangen zij de mogelijkheid om zich op verschillende manieren te verbinden met STEM Imc.”

Maak kennis met STEM Imc via het STEMmingscafé

“Je hoeft hierop niet te wachten. De eerste mogelijkheid om met ons laagdrempelig kennis te maken, is op de vrijdagmiddag. En wel tijdens het STEMmingscafé. Dit initiatief zijn wij vlak na de 1e COVID-19 lockdown gestart en inmiddels is het uitgegroeid tot een plaats om te verbinden, elkaar te inspireren, informatie te delen, van elkaar te leren en een vakinhoudelijke discussie te voeren. Een alternatieve vrijdagmiddagborrel met de nodige gezelligheid, een informeel karakter en leerzame inhoud.”

Deelname aan het STEMmingscafé is vrij. Je hoeft er zelfs geen lid voor te zijn van STEM Industrial Marketing Association. Wel vragen we je een beetje feeling hebben met business development, (industriële) marketing, innovatie, communicatie en sales in een technische B2B omgeving. Ongeacht of je daar: direct verantwoordelijk voor bent binnen jouw organisatie; de uiteindelijke eindverantwoordelijke bent op algemeen, commercieel of financieel gebied; of gewoon als ‘techneut’ interesse in hebt.

Het STEMmingscafé is iedere vrijdagmiddag online via TEAMS, van 13.30 tot 14.30. Lees hier hoe je je kunt aanmelden.